Ingen festival uten frivillige!

Tusen takk til alle de 500 frivillige som bidra med stort og smått under opprigg, avvikling og nedrigg av Miniøya 2024!

Frivilligregistreringen for Miniøya 2025 åpner i januar 2025.


For å lage festival trenger vi mange frivillige til små og store oppgaver, så her er det garantert noe som passer for alle. Vi kaller våre frivillige for superhelter – vi kunne virkelig ikke klart oss uten hjelpen deres!

Som frivillig mottar du 2 dagspass for å jobbe 1 skift. Deretter mottar du 1 dagspass per ekstra skift du jobber, inntil 6 dagspass.

Målet vårt er at alle som er frivillige på Miniøya skal ha en positiv opplevelse på alle måter. Vi lover å ta godt vare på deg – alle får selvsagt både pauser og god mat.

Spørsmål?

Send en mail til kontakt@minioya.no

Arbeidsoppgaver

  • Under opp- og nedrigg er det mange oppgaver som skal løses. Hele Miniøya skal bygges under ledelse av vår dyktige arenasjef, Kjella. Arbeidsoppgavene kan være alt fra å sette opp gjerder og telt, til å passe på en port eller sette ut bord og stoler. Under opp- og nedrigg har vi to ulike skift slik at du kan jobbe når det passer deg best.

  • På Miniøya har både egne kiosker, vaffel- sukkerspinnutsalg. Våre supre matsjefer heter Ida og Kristin, og sammen med en teamleder for hver kiosk sørger de for at alle de frivillige har det bra på jobb! I kioskene selger vi wienerpølser, brus, is, bakst, popkorn og sukkerspinn.

  • Miniøyas sikkerhetssjef heter Kjella, som sammen med sikkerhetsteamet og en stor gjeng trivselsvakter sørger for at små og store publikummere har det bra på festival. Arbeidsoppgavene til en trivselsvakt kan være å passe på en port eller et område, besvare spørsmål fra publikum eller streife rundt på området for å se at alt står bra til.

  • Frivillige i billett hjelper billettansvarlig Jonas med å scanne publikums billetter ved ankomst på festivalen. Frivillige som jobber i billett må regne med å omplasseres til andre oppgaver utover dagen, da det er mest å gjøre her tidlig på dagen.

  • I Miniøyabutikken selger vi band- og Miniøyamerch. Merch-sjef Siri sørger for at alle de frivillige som jobber her får en super dag på jobb!

  • Solskinnspatruljen sørger for at de andre frivillige har det bra på jobb. De hjelper til med matservering på frivilligområdet og går rundt i parken for å passe på at de frivillige har fått pause og deler ut snacks og kaffe.

  • Miljøsjef Erla trenger noen gode hjelpere til festivalens avfallshåndtering.

  • Vår dekoransvarlige Naomi trenger hjelp med dekorering av parken! Hun trenger hjelp under både opp- og nedrigg med pynting og rigging.

Seniorhelter ønskes velkommen!

Vi har mange forskjellige arbeidsoppgaver å velge mellom, og er helt sikre på at vi finner en spennende og hyggelig oppgave som passer perfekt for deg - uansett alder.

Foto: Bård Gundersen

Samarbeid

Vi jobber aktivt for å finne nye samarbeidspartnere og lokale prosjekter som binder sammen deltakelse, dugnad, tilhørighet og mestring. Opprop Tveten, Funksjonshemmede som aktive deltakere på Tøyen, ungdomsbedriften Jalla Miljø UB og Røde Kors med Stifinnerne og Nettverk etter soning er eksempler på samarbeid som gir synergier langt utover festivalens virkefelt. Vi skal være en inkluderende festival og tilpasser oppgaver på potensiale like mye som kompetanse. Ta gjerne kontakt om du kjenner til et prosjekt som kan ha glede av å samarbeide med Miniøya!

Foto: Bård Gundersen